Forum | Prikbord | Info | Links

ACF Fiorentina - FC Groningen, 4 oktober 2007, UEFA Cup (5-4, na pen.), deel 8
EV deel 1A EV deel 1B FanTour deel 1 EV deel 2

EV deel 3 EV deel 4 FanTour deel 2 EV deel 5

Arjan en WJ reisden liftend af naar Florence en maakten het volgende fotoverslag.
Reisverslag
Weinig geld, veel tijd en toch je club achterna willen reizen omdat het niet al te vaak voorkomt dat ze Europees spelen. Bovendien lonkte het avontuur! Besloten werd om al liftend naar Florence te reizen. Via Duitsland en Oostenrijk naar Italië, dat was de planning.

07.00 uur: Langs de weg en in het donker bij de Ikea (Groningen) op zoek naar een lift. Mensen scheuren voorbij en kijken ons aan alsof we gestoord zijn. Dat komt waarschijnlijk vooral omdat we een bordje in ons hand hebben met daarop: 'Italy'. Na een half uur en een bordje 'Duitsland' en 'Winschoten' krijgen we de eerste lift naar Winschoten.

08.15 uur: Staan in Winschoten bij een pompstation te wachten tot iemand stopt, het is nog vroeg dus er komen nog niet zoveel auto's tanken. Totdat een man die werkt in Duitsland ons wel tot de grens wil brengen. Korte liften, maar ach, beter onderweg dan stilstaan!

09.00 uur: Bij de grens wachtend op een lift. Direct na de grens wouden we op de snelweg in Duitsland richting het Ruhrgebied, aangezien dat de snelste route is. Na 1,5 uur wachten en toch stilaan de moed verliezend kunnen we met een vrachtwagenchauffeur meerijden richting Bremen. De beste man is een Duitser en woont in Nederland.

12.00 uur: Tussen Oldenburg en Bremen worden we gedropt. We hebben de smaak te pakken en gaan direct weer op zoek naar de volgende lift. Direct vinden we een vrouw van 25 die uit Groningen komt en richting Jena gaat. Een mooi eindje! De chaffeuse is ook nog eens fan van Carl Zeiss Jena. Gelukkig mogen we mee en zijn zo verzekerd van een lift van +- 500 km. Een beetje een omweg maar wat geeft het, we zijn tenminste op pad!

16.00 uur: Onder Leipzig worden we afgezet. Vervolgens kunnen we direct een lift krijgen van een vrouw van rond de 30 in een Audi A6. Ze komt uit Berlijn en gaat richting het Oktoberfest in München! Dikke prima dus! Onderweg bij de McDonald's wat gegeten om vervolgens weer verder te reizen naar München.

21.00 uur: Bij München komen we een Nederlander tegen die richting Salzburg rijd. Dat is net even iets té ver om voor ons, maar we kunnen wel een half uur meerijden tot vlakbij de grens met Oostenrijk.

21.45 uur: De laatste lift van de dag gaat richting Innsbruck. Met een onverstaanbare man gaan we richting 'Italy'!

01.00 uur: Bij een pompstation proberen we te slapen op pallets achter een electriciteitshokje. Alleen jammer dat we na een uur worden gewekt door regen en onweer. We besluiten om maar in het pompstation een biertje te drinken. Rond 03.00 zijn we kapot en gaan we liggen op de banken van het pompstation. Na een beroerde nacht rond 07.00 weer op.

07.30 uur: Met een stel van rond de 45 eindelijk écht naar Italië! Ze willen eerst onze ID's zien want ze vertrouwen het niet helemaal. Niet zo gek,2 jongens uit Holland die 's morgens om half 8 een lift vragen richting Italië voor een voetbalwedstrijd zie je immers ook niet elke dag ;). We kunnen gelukkig bijna direct op pad. Rond een uur of 10 komen we in Italië en krijgen we een capuccino aangeboden van het stel! Heerlijk!

12.00 uur: We zijn een aardig eind op pad, maar helemaal kapot. Na een uur kansloos te hebben gestaan bij de snelweg in Italië besluiten we om de laatste 200 km met de trein te gaan.

15.00 uur: Na van de zomer al in Florence geweest te zijn met onze vriendinnen komen we nu wederom aan in een van de mooiste steden van Europa! Eenmaal aangekomen gaan we opzoek naar een hotel en naar een terras!

Terug konden we meereizen met de Fantour, dit hadden we vooraf geregeld met de FC. Al met al, een super ervaring, helemaal kapot, maar de volgende keer zeker weer liftend Europa in!
Zeven uur 's morgens: beginnen met liften.

In de vrachtwagen op naar Bremen!

In München, met een mooie... auto ;)

Leuk autootje.

Slapen in de buitenlucht.

Eeuwige sneeuw in Oostenrijk.

Uitzicht vanuit jeugdherberg.

Voor de Duomo!

Op de matchday staan de carabinieri klaar.

Zoveelste kerk in Florence.

Panorama.

Voetballen met de locals.

Richting Stadio.

Bussen met FC Grunn-supporters.

Bussen met FC Grunn-supporters, wij zitten nog lekker aan het bier :D.