Forum | Prikbord | Info | Links
 
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
Nieuwsarchief
Nadere uitleg kaarten uitduel Feyenoord 2 april 2007
FC Groningen heeft begrip voor de klachten die de club bereiken aangaande het omwisselen van de toegangskaart voor de uitwedstrijd tegen Feyenoord, maar stelt tevens dat het helaas onmogelijk is de gang van zaken terug te draaien.

Door middel van dit bericht wil FC Groningen proberen nog meer duidelijkheid te verschaffen over de gang van zaken rond het uitduel met Feyenoord en antwoord te geven op de meest gestelde vragen en opmerkingen die de club bereiken.

Afgelopen vrijdag liet de clubleiding weten dat supporters die met eigen vervoer naar Rotterdam zouden reizen, hiervoor een andere kaart nodig hebben. Iedereen dient bij het omwisselen van dit reeds aangekochte toegangsbewijs tevens een geldig legitimatiebewijs, dus rijbewijs of paspoort, te laten zien.

Er was een probleem ontstaan rond de kaartverkoop voor het duel met Feyenoord. In een wedstrijdoverleg tussen beide clubs, in februari van dit jaar, heeft de Rotterdamse club gevraagd hoeveel kaarten FC Groningen dacht nodig te hebben. Op basis van cijfers uit het verleden is toen door clubvertegenwoordigers van FC Groningen een aantal van vijfhonderd aangegeven. Toen wij onlangs met de kaartverkoop startten, bleken er echter veel meer supporters dan gemiddeld geïnteresseerd te zijn in een bezoek aan de Kuip. Al snel waren er ruim 1.300 kaarten verkocht.

Wij dachten bij Feyenoord aanspraak te kunnen maken op extra kaarten. In onze ogen was het eerder genoemde aantal van vijfhonderd een indicatie, voor Feyenoord was dit getal een definitief aantal. Er was derhalve een verschil van interpretatie over de gemaakte afspraken. Feyenoord was inmiddels gestart met het invullen van het tweede gastenvak. Daarop hebben wij onze kaartverkoop noodgedwongen direct stopgezet en zijn vertegenwoordigers van de club naar Rotterdam gereisd om de ontstane situatie te bespreken.

Uitgangspunt voor zowel Feyenoord als FC Groningen was hierbij alle mensen die reeds een kaart hadden gekocht voor deze wedstrijd een plaats te bieden in het stadion. De conclusie was dat de supporters van FC Groningen verdeeld moesten worden over twee vakken, waarbij legitimatie een vereiste was. Suggesties als zou het een manier zijn om alsnog een registratieverplichting te krijgen, wijst FC Groningen resoluut van de hand. Het overleggen van een legitimatiebewijs is puur noodzakelijk om er zorg voor te dragen dat alle mensen die een kaartje voor het duel met Feyenoord hebben gekocht ook daadwerkelijk op een goede manier de wedstrijd in Rotterdam kunnen volgen. Niets meer en niets minder.

Om organisatorische redenen is er voor gekozen de mensen die met de FanTour naar Rotterdam reizen in vak KK te plaatsen. De mensen die met eigen vervoer reizen en hun kaart omwisselen, komen in het gastenvak (GG) terecht. Een derde groep FC Groningen-supporters, bestaande uit onder andere leden van de Junior Club, komt in vak G terecht.

Mensen die om welke reden dan ook hun kaart niet willen of kunnen omruilen of niet in vak KK willen zitten, kunnen bij de Supportersbalie in Euroborg hun geld terugkrijgen. Voor de gemaakte onkosten verstrekken wij bij het omruilen van de kaart twee consumptiebonnen voor gebruik in de Kuip. Wij zullen geen onkostenvergoeding uitkeren.

De oude toegangsbewijzen worden geblokkeerd en zonder een nieuwe kaart is het niet mogelijk op de wedstrijddag toegang te krijgen tot het stadion van Feyenoord. Het heeft dus geen zin zonder een nieuw ticket naar Rotterdam te reizen.

Voor het verkrijgen van een nieuw toegangskaartje zal de supportersbalie bij de hoofdingang van Euroborg – buiten de reguliere openingstijden – nog eens drie extra avonden geopend zijn. Omwisselen van het toegangsbewijs kan derhalve op maandag 2 april, dinsdag 3 april en woensdag 4 april tussen 10.00 en 20.00 uur.

FC Groningen vindt de ontstane situatie uitermate vervelend, maar kan de gang van zaken helaas niet meer terugdraaien. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt en het mag duidelijk zijn dat we zo zorgvuldig mogelijk omgaan met de belangen van onze supporters. Namens de clubleiding nogmaals oprechte excuses.

Bron: FC Groningen
Printversie »
 

 
Webhosting: Flexwebhosting.nl